Începerea propriei afaceri este o idee care atrage după sine un proces plin de satisfacții, dar și de provocări. Pentru a evita cât mai multe dintre acestea din urmă, este important să te documentezi foarte bine înainte să-ți deschizi afacerea.

Iată 4 aspecte importante pe care trebuie să le cunoști.

  1. Reglementările legale

Odată ce te-ai hotărât asupra ideii de afaceri, reglementările legale relevante pentru mediul de afaceri sunt principalele aspecte asupra cărora să te documentezi. 

De exemplu, pentru un business cât mai profitabil, este esențial să alegi cea mai potrivită formă juridică pentru afacerea ta, în funcție de natura și dimensiunea sa. Dacă dorești să te ocupi de afacere ca de un proiect personal și nu intenționezi să scalezi activitatea în viitorul apropiat, atunci poți alege să înființezi un PFA (Persoană Fizică Autorizată). Dacă însă estimezi câștiguri consistente încă din primele luni, atunci poți să alegi ca formă de organizare societatea cu răspundere limitată (SRL). Ține cont că, în unele situații, poți fi obligat să te înregistrezi ca plătitor de TVA. Pentru a înțelege mai bine la ce se referă acest lucru, află ce inseamna TVA.

2.Potențialii clienți 

Știi ideea de business, ai ales forma de organizare, dar… cui vinzi? Înainte de a trece la treabă, în planul tău de afaceri nu uita să incluzi o secțiune dedicată identificării potențialilor clienți. Aici poți include cercetări de piață pentru identificarea datelor demografice, a celor comportamentale (preferințele de cumpărare și obiceiurile de consum), dar și a celor psihologice (valorile, interesele și stilul de viață) care corespund clienților tăi țintă.

Pentru realizarea cercetărilor de piață, poți să folosești diverse motive, cum ar fi sondajele sau interviurile pentru a obține informații valoroase despre piață și despre clienți. Folosește-te de informațiile obținute pentru a construi un profil al clientului ideal. Astfel, vei putea să ajustezi produsele și serviciile în consecință.

3.Concurența

Nici concurenții nu trebuie trecuți cu vederea atunci când îți deschizi un business. Este important să identifici atât concurenții direcți, care oferă produse sau servicii similare, cât și concurenții indirecți, care satisfac aceleași nevoi sau cerințe ale clienților prin alte mijloace. 

Bazându-te pe informațiile obținute despre potențialii clienți și despre concurență, poți dezvolta o strategie de poziționare pe piață care să te diferențieze de concurență și să atragă clienții potențiali. Aceasta poate implica oferirea unor produse sau servicii cu caracteristici unice sau inovatoare, stabilirea unor prețuri competitive sau oferirea unei experiențe superioare.

4.Gestionarea riscurilor

Ești aproape de punctul în care să spui „start” afacerii tale. Însă, înainte de asta, este important să înveți cum să gestionezi riscurile. Aceste riscuri pot include factori interni, cum ar fi problemele operaționale sau financiare, și factori externi, precum schimbările de pe piață, concurența sau reglementările guvernamentale. Este important să identifici o gamă largă de riscuri posibile pentru a fi pregătit să le faci față atunci când apar.

Pentru a face acest lucru, gândește-te la punctele slabe ale businessului tău și ale mediului extern. După ce ai identificat riscurile potențiale, următorul pas este evaluarea acestora pentru a determina probabilitatea apariției lor și impactul pe care l-ar putea avea asupra afacerii tale. Este important să prioritizezi riscurile în funcție de nivelul lor de importanță și să te concentrezi asupra celor mai semnificative și mai probabile riscuri.

După ce ai obținut și aceste informații, este momentul să dezvolți un plan de gestionare a riscurilor care să includă măsuri preventive pentru reducerea probabilității apariției riscurilor, precum și măsuri de mitigare pentru reducerea impactului lor în cazul în care apar.

Concluzionând, reglementările legale, potențialii clienți, concurența și modul de gestionare a riscurilor sunt 4 aspecte importante în orice business. Aprofundează-le înainte să-ți deschizi afacerea și fii pregătită pentru orice!

 

Sursă foto: Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Moda