Ca antreprenor, ai mai multe roluri, cel puțin la început. Pe lângă producție, depozitare, vânzare și comunicare, trebuie să te ocupi și de administrarea tuturor aspectelor care țin de afacere. Ca manager, ești responsabilă nu doar cu „cifrele”, ci și cu organizarea resurselor materiale, financiare și umane. Iată câteva sfaturi pentru a te ajuta să fii în control atunci când deții o afacere. 

Spune stop dezorganizării

Dacă ești de ceva timp în business, probabil că ai adunat hârtii peste hârtii, iar acestea produc o aglomerație de nedescris în birou. Când toate documentele legate de afacere sunt amestecate, îți este dificil să te organizezi și să iei decizii. Iar această aglomerație îți afectează inclusiv starea de spirit. 

De aceea, este important să sortezi toate documentele, să faci ordine pe birou, în sertare și în rafturi. Sortează documentele în funcție de categoria din care fac parte și în mod cronologic. Astfel, data viitoare când vei avea nevoie de un anumit raport, vei ști de unde să-l iei. O altă soluție este să scanezi toate documentele pentru a avea acces la ele și în format digital. În acest mod, le poți trimite partenerilor de afaceri și altor părți interesate și ai o copie de siguranță. 

Fii la zi cu aspectele administrative

Informează-te cu privire la aspectele care țin de business, de la forma de organizare (particularitățile SRL/SA/PFA), la zona legală și financiară (de exemplu, dacă există împrumuturi bancare și ce condiții trebuie să respecți). Astfel, vei fi la zi cu modul în care afacerea ta merge la nivel macro și vei afla moduri pentru a-ți duce business-ul la un nou nivel. 

Dacă știi și părțile mai puțin atractive ale administrării companiei, așa cum este răspunsul la întrebarea ce sunt creantele, vei putea lua decizii mai bune și atinge mai ușor obiectivele pe termen scurt, mediu și lung stabilite prin planul de afaceri. 

Ia măsuri pentru a primi plățile ușor și rapid

Problemele asociate plăților întârziate și fluxurilor de bani ocupă mult timp din nopțile unor antreprenori. Deseori, cauzează senzația de neajutorare, deoarece te poate face să crezi că nu ai nicio influență asupra obiceiurilor de plată ale clienților. 

Totuși, facturile vor fi plătite mai ușor dacă adopți o poziție activă. Întreabă clienții dacă preferă factura prin e-mail, printr-o formă de mesagerie sau prin poștă. Prezintă-le un interval rezonabil pentru a-și plăti facturile și oferă-le mai multe posibilități de plată, de la cash, la transfer bancar și alte sisteme de plată electronică. 

Schimbarea poate începe de azi

Indiferent de câte probleme ai pe cap, este indicat să nu amâni schimbarea. Începe să folosești un sistem de organizare a documentelor fizice, să îți organizezi fișierele de pe computer, să folosești programe software pentru a te ajuta să ții lucrurile sub control.

Chiar și simpla organizare a biroului te va ajuta să te organizezi mai bine și să iei decizii mai ușor. Începe cu lucrurile mici și introdu alte schimbări treptat. 

Notează (aproape) totul

Folosește o agendă sau un software dedicat pentru a nota informațiile importante legate de companie. Nu presupune că vei ține minte, deoarece pe măsură ce informațiile noi se adună, este posibil să uiți anumite aspecte esențiale pentru afacerea ta. 

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Tokyo în 2021, scrierea pe hârtie te ajută să-ți fixezi mai ușor în memorie anumite informații, prin comparație cu folosirea unui smartphone sau a unei tablete.

Învață să delegi

Când lansează o afacere, mulți antreprenori se ocupă de toate sarcinile, de la dezvoltarea unor produse sau servicii, la marketing, vânzări, contabilitate, la care se adaugă și funcțiile de manager. 

Pentru a-ți atinge obiectivele de afaceri în mod organic, este indicat să angajezi oameni de valoare și să delegi o parte din sarcinile tale. Acest lucru nu este foarte ușor pentru antreprenori, mai ales dacă au o anumită viziune cu privire la modul în care ar trebui să arată afacere.

O afacere vine la pachet cu multe satisfacții. Totuși, pentru a putea avea succes în afaceri, este indicat să iei măsuri pentru a menține echilibrul între viața profesională și cea personală. Astfel, un stil de viață armonios este esențial pentru antreprenori. Dacă ești bine cu tine în viața personală, vei putea excela și în business. 

Sursa foto: Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Moda