Fiecare anotimp înseamnă schimbări de stil şi obiceiuri mai mult sau mai puţin profunde. Din abundența de parfumuri care există pe piață, pe care ar trebui să îl alegi ca să îți pună în valoare frumusețea? Care este cel mai potrivit pentru fiecare anotimp?

Din cele mai vechi timpuri, parfumul reprezintă pentru majoritatea femeilor și o metodă de seducție. Dacă miroase frumos, îmbătător, nicio femeie nu va trece neobservată în fața celui care i-a făcut să îi tresalte inima. O doamnă poate fi senzuală purtând nimic altceva decât un parfum.

Parfumul poate fi unul dintre elementele imaginii unei persoane, în sensul în care o anumită marcă poate îi poate arăta poziția socială și nivelul de viață. Este un accesoriu suplimentar care încântă și poate ajuta persoana respectivă să se remarce.

Este important să alegem parfumul în funcție de ceea ce ne place, ce avem nevoie să simțim şi să ne lăsăm ghidate de emoții. Unele femei nu așteaptă trecerea anotimpurilor pentru a schimba parfumul, ci o fac de la o zi la alta, pentru că acest produs cosmetic reflectă starea de spirit, ceea ce este normal.

Cum se alege parfumul în funcție de ocazie

În general, nu este vorba numai despre mireasmă și de marcă, ci şi despre buchet. În acest sens, trebuie să se facă distincția între parfum, apă de parfum, apă de toaletă şi apă de colonie. Iar diferența dintre aceste produse stă în concentraţia uleiurilor esenţiale folosite. 

Astfel, parfumul conține între 15 și 30% uleiuri esențiale, apa de colonie este cea mai slabă, având 3 și 5%, apa de parfum, între 8 și 15%, iar apa de toaletă, între 4 și 8%. 

Ocaziile depind de fiecare. Persoanele care sunt mai degrabă discrete în viața cotidiană pot folosi apa de toaletă. Pentru noapte, apa de colonie este suficientă pentru a fermeca partenerul de viață. Parfumul se folosește la evenimente importante, pentru a-ți face remarcată prezența și a întoarce capete.

Parfumul în funcție de anotimp

Fiecare perioadă a anului vine cu percepții olfactive diferite, deci nevoi diferite. Astfel, primăvara este anotimpul în care soarele își face din nou simțită prezența, iar plantele încep să înflorească. Totul miroase blând și proaspăt. Parfumurile cu note florale pot defini stilul vestimentar, însă este important să alegi mărci consacrate, pentru ca mirosul să persiste.

În timpul verii, nivelul de căldură este cel mai ridicat, iar corpul transpiră foarte ușor. O mireasmă discretă, care se evaporă în câteva minute,  nu este în niciun caz potrivită. Din acest motiv, ar trebui alese parfumurile intense, care durează foarte multe ore. Cele cu aroma fructată pot fi foarte potrivite, oferind o senzație de prospețime.

Toamna sunt de preferat parfumurile cu notă lemnoasă și profundă.

Iarna sunt mai potrivite miresmele condimentate, care oferă celei care le poartă senzația de căldură. Astfel de parfumuri au și o notă sexy și senzuală.

Cum se poartă parfumul

Cheia este subtilitatea. Desigur, există femei care vor să se afirme prin marca de parfum pe care o poartă. Însă nu trebuie să faci abuz, pentru că există riscul să deranjezi olfactiv interlocutorul sau pur și simplu persoanele care stau în preajma ta. În aplicarea parfumului este foarte potrivită clasica zicală „mai puțin înseamnă mai mult”. Câteva picături aplicate în locurile cele mai potrivite sunt suficiente. Acestea sunt încheietura mâinii pe interior, în spatele urechilor, în spatele genunchilor, iar parfumul se aplică fără a freca pielea ulterior. Unele femei preferă să pulverizeze parfumul în aer și să treacă prin acest nor, pentru a capta moleculele aromate în păr. Și această metodă este una potrivită, însă după câteva ore parfumul trebuie reaplicat.

Dacă, în pofida faptului că ai respectat aceste reguli, ți se pare că parfumul a dispărut, folosește-l în alternanță cu un altul. De obicei, nasul se obișnuiește atât de mult cu un parfum încât nu îl mai poate distinge. Alternarea parfumului te ajută să îl simți pe cel preferat ca în prima zi.

Sursa foto: Unsplash.com, Pexels.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*