E dificil să ții pasul cu informațiile din zona de nutriție. Pe de o parte, există o avalanșă de studii care uneori ajung chiar să se contrazică reciproc. Pe de altă parte, unele lucruri sunt repetate atât de des în jurul nostru, încât putem ajunge să le considerăm adevărate, doar pentru că asta cred mulți oameni.

Următoarele credințe despre alimentație sunt populare, fără a fi însă și adevărate. Iată 3 mari mituri despre nutriție, demontate:

  1. Toate snackurile sunt nesănătoase

De cele mai multe ori, asociem snackurile cu gustări nesănătoase, cum ar fi chipsurile din cartofi, dulciuri și produse pline de zahăr sau carbohidrați. De aceea, multe persoane au ajuns să generalizeze și să considere că snackurile sunt nocive, că îngrașă și că ar trebui eliminate cu totul din alimentație.

De fapt, termenul de „snack” vine de la englezescul „snacking”, care se referă la practica de a mânca ceva între mese. Potrivit Health Line, studiile de specialitate au avut rezultate contradictorii cu privire la efectul acestei practici asupra greutății și a sănătății în general. Practic, există foarte mulți factori individuali care influențează rezultatele snacking-ului asupra organismului. Cert e că este preferabil să mănânci ceva între mese decât să ajungi să simți o foame copleșitoare, iar apoi să mănânci mai mult decât ai nevoie.

Există multe snackuri sănătoase, dar care, din păcate, nu sunt la fel de cunoscute. Ai fi surprinsă să vezi câte snackuri proteice delicioase există: nu doar batoane, dar și mixuri pentru clătite, chipsuri, creme cu ciocolată, biscuiți și multe altele. De asemenea, între mese poți lua ca gustări fructe proaspete și deshidratate (dar nu și confiate, care au mult zahăr adăugat) și diferite tipuri de nuci și alune.

  1. E bine să ții regulat cure de detoxifiere

De câte ori nu ai auzit de faimoasa cură de detoxifiere? E greu să găsești un mit alimentar mai răspândit decât cel conform căruia este nevoie să ne „curățăm” periodic organismul. Potrivit acestuia, stilul de viață modern duce la acumularea de toxine în organism, însă nu se precizează exact care sunt acestea și cum ajută diferite băuturi recomandate de adepții acestor diete la eliminarea lor.

Termenul de „toxine” este unul foarte larg, referindu-se la orice substanță organică cu acțiune toxică, otrăvitoare. Atunci când vorbim de potențialul alimentelor de a face rău organismului, e important să luăm în calcul cantitățile: chiar și apa de care avem atât de multă nevoie poate fi nocivă în cantități mari. Organismul nostru are deja un organ care are rolul de a filtra toxinele: ficatul.

În plus, majoritatea curelor de detoxifiere promovează un comportament alimentar nesănătos, cum ar fi înlocuirea alimentelor solide cu cele lichide (ceaiuri, sucuri și smoothie-uri) și consumul exagerat de apă. Pe scurt, curele de detoxifiere nu sunt doar inutile în raport cu toxinele, ci pot face mult mai mult rău decât bine, conform Examine.

  1. Grăsimile îngrașă și trebuie reduse cât mai mult ca să slăbești

E o mare greșeală să încerci să renunți la grăsimi atunci când vrei să slăbești. Acestea au fost asociate în mod nedrept cu kilogramele în plus. Ne putem îngrășa la fel de bine și din consumul excesiv de carbohidrați sau de proteine. O alimentație echilibrată, esențială pentru sănătatea organismului, presupune și consumul de grăsimi, în limite rezonabile, din surse benefice.

Ca să slăbești și să te menții pe termen lung, nu încerca cure draconice, care să-ți distrugă echilibrul alimentar. Bineînțeles, e important să elimini pe cât posibil alimente precum cartofii prăjiți, fripturile gătite în ulei, sosurile foarte grase și pizza cu mult pepperoni. În schimb, ar fi o greșeală să renunți la avocado, nuci, somon, păstrăv și alte alimente care conțin grăsimi sănătoase.

Sursă foto: Shutterstock

Total
24
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*