E deja cunoscut faptul că ceea ce mâncăm ne influențează sănătatea organismului și starea de bine, însă în ceea ce ne privește pe noi, femeile, alimentația este cu atât mai importantă atunci când vorbim de sănătatea intimă.

Iată, așadar, ce alimente îți pot influența pozitiv sănătatea intimă:

  1. Cartofi dulci

Pe cât de delicioși sunt cartofii dulci, pe atât de benefici sunt pentru femeile care își doresc să rămână însărcinate. Aceștia au un conținut bogat de vitamina A și betacaroten, care întăresc și protejează pereții uterului, și, așa cum arată studiile, au un efect direct asupra sistemului reproducător nu doar la femei, ci și la bărbați.

Astfel, cartofii dulci ajută la creșterea fertilității și sunt recomandați în special femeilor care au sindromul ovarelor polichistice.

  1. Merișoare

În fiecare an, aproximativ 10% dintre femei au o infecție urinară, si mai mult de 50% dintre femei au cel putin o infectie urinara de-a lungul vietii. Știm cât de supărătoare este această problemă, cu atât mai mult cu cât apare spontan și ne este greu să ne dăm seama de multe ori care au fost cauzele.

Din fericire, merișoarele sunt una dintre soluțiile naturale pe care le ai la dispoziție atunci când te confrunți cu o infecție urinară recurentă. Acest lucru este confirmat de studiile care susțin că acestea împiedică bacteriile să rămână prinse de pereții tractului urinar, fiind de mare ajutor în cazul infecțiilor urinare recurente.

  1. Iaurt

Iaurtul conține probiotice și are o serie de beneficii pentru sănătatea intimă. Concret, probioticele reglează nivelul pH-ului și mențin echilibrul florei vaginale, oferind organismului o cantitate importantă de bacterii benefice care sunt de mare ajutor în lupta cu infecțiile.

Mai mult decât atât, iaurtul este bogat în calciu care, așa cum s-a dovedit științific, ameliorează simptomele sindromului premenstrual.

  1. Mere

Un măr pe zi nu e bun doar ca să ții doctorul departe, ci și să condimentezi ce se întâmplă în dormitor. Un studiu a confirmat că femeile care au consumat un măr pe zi și-au îmbunătățit viața sexuală. Acest lucru se datorează conținutului ridicat de antioxidanți și un anume fitoestrogen phloridzin care stimulează fluxul sanguin către vagin.

  1. Legume verzi

Legumele verzi, precum spanacul sau varza kale, ajută la purificarea sângelui și stimulează fluxul sanguin datorită numeroșilor nutrienți pe care îi conțin. Iar acest beneficiu poate preveni uscăciunea vaginului care poate fi cauza apariției altor probleme de sănătate, precum inflamația vaginală.

Totodată, legumele verzi conțin și cantități ridicate de magneziu, calciu și vitamina E care mențin sănătatea mușchilor, implicit și a mușchilor vaginali.

Dacă vorbim despre ce nu ar trebui să mănânci, este valabilă regula generală, adică ar trebui să stai departe de mâncăruri procesate și de prea mult zahăr. Dacă incluzi mai des în dieta ta alimentele de mai sus, vei avea grijă de sănătatea ta intimă și te vei simți bine în fiecare zi.

Sursă foto: Shutterstock

Total
10
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*