Într-o lume hedonistă și plină de tentații, este aproape imposibil să reziști ispitelor și să rămâi fără de păcat. Indiferent dacă vorbim despre mici plăceri nevinovate sau despre adicții, cu toții greșim într-o anumită măsură.

Iată care sunt cele mai comune obiceiuri unanim dezaprobate și cum le poți transforma în bine:

  1. Shoppingul compulsiv

Nu ne place să recunoaștem, dar o facem constant. O supărare mică trece cât ai zice ”rochie nouă”, factorii de stres sunt uitați cu doar o pereche de stilettos, iar durerea de cap dă semne că ar trece mai ușor dacă ți-ai cumpăra o poșetă asortată.

Dar shoppingul compulsiv se poate întâmpla și în piețe și supermarketuri, nu doar în magazine de îmbrăcăminte, încălțăminte și cosmetice. Dacă ai intrat vreodată într-un supermarket când îți era foame, cu siguranță știi despre ce vorbim.

Adevărul despre cumpărăturile necumpătate este că ne poate oferi plăcere pe termen scurt, dar nu ne rezolvă cu adevărat problemele și ne afectează considerabil bugetul. Gândește-te la banii pe care i-ai putea economisi pentru vacanțe, sănătate sau pensie privată dacă te-ai abține de la a achiziționa al nouălea sacou pe care nu o să îl porți niciodată și impune-ți să cheltuiești mai puțin și să nu mai cumperi lucruri de care nu ai nevoie.

Cum faci asta? Metodele sunt multiple și variate, alege-o pe cea care ți se potrivește mai bine. Poți folosi liste stricte de cumpărături, poți vira lunar o sumă într-un cont de economii sau poți merge la cumpărături cu o prietenă cumpătată, care să te tragă de mânecă atunci când întreci măsura.

  1. Fumatul

Nu e cel mai sănătos obicei și, uneori, acționează ca un factor de marginalizare. Este motivul pentru care ieși pe balcon sau în fața clădirii de birouri în care lucrezi, la temperaturi neplăcut de scăzute, dar și motivul pentru care te ridici de la masă și îți lași prietenii singuri în mijlocul unei discuții.

Mirosul fumului de țigară ți se impregnează în haine și în păr și nu este tocmai atrăgător sau ușor de înlăturat. Din fericire, poți scăpa de toate astea înlocuind țigările cu un dispozitiv electronic IQOS.

Nu numai că vei putea fuma oriunde, fără a căpăta mirosul specific și fără a le impune altora să îți suporte acest obicei, dar ai și avantajul medical de a nu te mai expune la monoxidul de carbon, atât de periculos și de nociv.

  1. Gustările nesănătoase

Indiferent dacă vorbim despre ronțăit chipsuri, nachos sau popcorn în timp ce te uiți la un film, despre ”tratarea” anxietăților zilnice cu ciocolată sau despre gustările menite doar să îți umple timpul de așteptare înaintea unui eveniment, trebuie să fii conștientă de efectele pe care acestea le pot avea asupra corpului tău.

Pentru a îmbunătăți acest obicei, trebuie să te înarmezi, în primul rând, cu alternative sănătoase pentru aceste gustări. Înlocuiește chipsurile cu migdale, nuci, caju sau fistic, gustările dulci cu fructe și legume și sucurile cu smoothie-uri, apă infuzată cu fructe sau ceaiuri neîndulcite și asigură-te că nu vei avea la îndemână nimic din cele interzise.

Îți va fi mai dificil în primele zile, însă pe măsură ce trece timpul te vei obișnui și vei începe chiar să te bucuri de aceste gustări sănătoase.

Sursă foto: Shutterstock

Total
41
Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*