Dacă și tu ai folosi orice scuză pentru a scăpa de un antrenament fizic, trebuie să știi că nu ești singura. E mai plăcut să vezi un episod din serialul preferat din confortul fotoliului din living decât să îți întinzi mușchii până te dor, dar ai idee ce se întâmplă cu corpul tău dacă îți întrerupi rutina de antrenamente?

1. Procesul se inversează

Dacă practici un sport cu o frecvență constantă și îl întrerupi, corpul tău intră în procesul opus celui oferit de antrenamente. Pe scurt, vei începe să rămâi fără beneficiile pe care ți le aduce sportul. Va scădea vigoarea și elasticitatea mușchilor tăi, iar inima și plămânii vor pierde, în urma unui singur chiul, 5% din progresul câștigat anterior prin activitate fizică. Metabolismul tău va deveni mai leneș și va pierde aproximativ 10% din capacitatea de a folosi oxigenul pentru a arde caloriile. Pe scurt, totul va merge invers de-acum înainte dacă sari peste un antrenament. Dacă nu crezi, monitorizează-te cu o bratara fitness și vei putea compara rezultatele după un episod revigorant de mișcare cu cele dintr-o zi sedentară.

2. Nu vei mai avea parte de toți hormonii care te fac să te simți bine după antrenament

Atunci când faci sport, corpul tău eliberează trei chimicale: endorfine, serotonină și dopamină. Acestea sunt direct responsabile de starea ta grozavă de după antrenamente, dar și de reducerea nivelului hormonilor de stres. Altfel spus, atunci când ești activă fizic, te vei simți și mai fericită. Pierderea unui antrenament poate întrerupe acest ciclu și te poate face să fii morocănoasă și negativistă.

3. Tiparul tău de somn va avea de suferit

Atunci când ești activă, somnul tău devine mai adânc și mai odihnitor. Aceasta se datorează tot dopaminei, serotoninei și endorfinelor, care reduc stările de anxietate. Oboseala fizică din urma antrenamentelor te face să te simți mai puțin stresată și te ajută să dormi mai bine. Statistic vorbind, conform unui studiu realizat de National Sleep Foundation, persoanele care fac sport dorm mai mult și mai bine decât cele sedentare.

4. Starea ta de sănătate s-ar putea înrăutăți

Aceeași statistică arată că persoanele inactive fizic dorm adesea insuficient și au parte de o calitate mai scăzută a somnului. Lipsa odihnei te poate face mai irascibilă, mai lipsită de energie, mai puțin concentrată și mai predispusă la mâncat compulsiv. Este un cerc vicios care îți poate afecta starea generală de sănătate pe termen lung.

5. Vei căpăta tot mai multe obiceiuri care îți fac rău

Oamenii sunt, prin definiție, înclinați către rutină. Dacă alegi să renunți la un antrenament, îți va fi tot mai la îndemână să le amâni și pe următoarele și să transformi sedentarismul într-o rutină. Stima ta de sine va avea de suferit din această cauză și este posibil să încerci să înlocuiești obiceiul pierdut cu un altul, mult mai confortabil și mai la îndemână, așa că există riscul să încerci să compensezi și să te alegi cu tabieturi nu prea benefice pentru sănătatea ta.

6. Ți se va diminua competitivitatea

Pe măsură ce începi să amâni sau să pierzi antrenamentele, vei deveni tot mai puțin competitivă. Sportul te ajută să îți forțezi limitele și să ți le depășești, iar acest lucru se reflectă în tot ceea ce faci. Pe scurt, se poate spune că ai nevoie de sport pentru a rămâne alertă în activitățile de zi cu zi, pentru a-ți menține focusul și pentru a folosi spiritul competitiv în a deveni tot mai bună în orice.

7. Nu te vei putea bucura de beneficiile pe termen lung ale unei vieți active

Un antrenament nu contează doar în timp ce îl faci, ci întreaga viață. Asta înseamnă că beneficiile pe care ți le oferă o rutină de activitate fizică pe termen lung sunt imense. Nu doar că vei arăta și te vei simți bine, dar sănătatea ta va avea doar de câștigat dacă te ții de obiceiul de a face sport. Circulația sângelui, funcționarea inimii, flexibilitatea mușchilor și a încheieturilor – toate se datorează sportului și contribuie la o mai bună calitate a vieții. Pierderea unui antrenament poate împiedica sau îngreuna apariția tuturor acestor beneficii.wome

Ai putea crede că un singur antrenament amânat nu te poate afecta, dar adevărul este că tocmai disciplina este cea care îți poate aduce beneficii pe termen lung din toate punctele de vedere. De aceea, e important să fii constantă, să nu ratezi nicio ocazie de a face mișcare și să transformi activitatea fizică într-un stil de viață.

Sursă foto: Shutterstock

Total
128
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*