Când vine vorba despre activitatea fizică, fiecare femeie se așteaptă la transformări spectaculoase într-un interval record de timp. Ceea ce puține persoane știu, de fapteste că aceste transformări extrem de importante au loc, și chiar au loc destul de rapid. Din nefericire, puține dintre ele sunt cu adevărat vizibile în prima perioadă de când te apuci de mișcare.

Ce se întâmplă cu corpul tău după ce începi să ai activitate fizică:

După o zi de mișcare

Robert Newton, directorul Edith Cowan University Exercise Medicine Research Institute, explică de ce activitatea fizică este atât de importantă, mai ales pentru cei care suferă de simptomele problemelor de hipertensiune. Prima zi de sport poate părea de multe ori dureroasă, lungă, extenuantă, mai ales pentru cineva care nu are experiență în acest sens.

Există însă și mari beneficii de care te poți bucura încă din prima zi: „Circulația sângelui către creier va crește, vei fi mai alertă și mai conștientă de tot ce se întâmplă în jurul tău. Adrenalina este eliberată, ceea ce te face mai motivată, îți accelerează celulele creierului și anulează pe moment durerea provocată de efortul fizic”, explică specialistul.

Dacă lucrezi și cu gantere sau alte greutăți, corpul tău va reuși să depoziteze mai eficient glucoza, ceea ce este foarte important pentru persoanele pre-diabetice sau care suferă de diabet. Desigur, după prima zi de sală vor urma 48 de ore de febră musculară, ceea ce înseamnă doar efortul corpului de a repara fibrele fisurate în timpul perioadei de sport. Prin aceste fisuri ale fibrelor este permisă și creșterea masei musculare, cu condiția unei alimentații corecte, cu proteine și carbohidrați complecși, cum ar fi legumele.

După o săptămână de sport

O săptămână de sport regulat, în care antrenamentele de tip cardio au dominat, va determina mitocondriile din organismul tău să producă energie într-un mod mai eficient. În acest fel, vei fi mai rezistentă, te vei recupera mai repede și vei putea susține un ritm mai intens de acum încolo.

După o lună

Acesta este intervalul în care te poți aștepta să apară unele schimbări vizibile și atunci când te vei studia în oglindă. Nu vorbim despre transformări radicale, pentru că nu există așa ceva într-un interval atât de scurt de timp, însă sistemul tău nervos va fi mult mai eficient, vei arde zilnic mai multe calorii. Masa musculară va începe, ușor, să prindă formă, iar stările de oboseală vor fi mai rare.

După jumătate de an

Acum intrăm deja în perioada în care corpul tău va arăta complet diferit față de prima zi de sport. Musculatura va fi mai definită, corpul va avea o ținută mai fermă, iar inima ta va crește ușor în dimensiune, pentru a fi mai eficientă în fața efortului fizic susținut. Acest lucru te va ajuta să te recuperezi mult mai ușor după efort.

După un an de sport

Un an de efort fizic în care să incluzi și câteva exerciții cu greutăți te va ajuta să obții o structură osoasă mult mai puternică, densitatea oaselor reușind să crească semnificativ. În același timp, și sănătatea ta mentală va fi alta după un singur an de sport, potrivit specialistului american Robert Newton.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: nd3000

Total
101
Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*