Stresul în exces ne poate face rău atât pe plan individual, cât și în relațiile cu cei apropiați. Una din cele mai comune surse de stres este locul de muncă: poate fi surprinzător cât de comună este situația în care acesta pune presiune pe viața personală și relațiile cu cei dragi.

Stresul de la locul de muncă poate fi cauzat de mulți factori, care pot varia de la ore suplimentare la situații tensionate sau sarcini mult mai solicitante decât de obicei. Persoanele dintr-o relație trebuie să se sprijine reciproc atunci când trec prin perioade mai solicitante. E normal să aștepți înțelegere și suport emoțional de la partenerul tău de viață, însă și acesta poate avea aceeași așteptare legitimă. Sprijinindu-vă reciproc, veți fi mai puternici împreună.

De aceea, e important să știi cum să reacționezi atunci când partenerul tău de viață ajunge acasă epuizat după o zi dificilă sau când are dificultăți de a se deconecta de la problemele întâmpinate la job. Cu calm, răbdare și fără insistențe, ai șanse mult mai mari să ajuți la păstrarea unui echilibru sănătos între viața profesională și cea de cuplu.

Te poți inspira din aceste metode ca să-ți ajuți partenerul să depășească momentele stresante, ca să se poată bucura de timpul său liber împreună cu tine:

Oferă-i un răsfăț culinar

Numeroase studii arată că există o legătură între starea noastră de spirit și mâncare. Unele persoane mănâncă mai mult pe fondul stresului, pe când altele își pierd pofta de mâncare și încep să slăbească.

Oricare ar fi cazul cu partenerul tău, ajută-l să adopte o cale de mijloc. Pe de o parte, încurajează-l să mănânce sănătos și să adopte o dietă echilibrată și bogată în legume și fructe proaspete, cereale integrale, carne slabă și ulei de măsline. Pe de altă parte, înveselește-l din când în când cu un răsfăț culinar, fără ca aceasta să devină o regulă. Poți comanda mâncarea sa preferată sau poți pregăti ceva bun tu însăți. Un desert clasic și gustos îl poate surprinde în mod plăcut, făcându-l să simtă că perspectiva și emoțiile sale contează pentru tine. Aceasta poate fi o bună bază pentru crearea unui cadru pentru o discuție deschisă, în care îți spune ce are pe suflet.

Ascultă-l cu adevărat

Dacă partenerul tău încearcă să discute cu tine despre dificultățile de la locul de muncă, străduiește-te să fii un bun ascultător. Acest lucru e foarte important, deoarece vorbitul despre probleme poate avea un efect cathartic, scăzând riscul dezvoltării unor mecanisme de coping negative, cum ar fi evitarea problemei sau consumul excesiv de alcool. În plus, faptul că îl asculți îl va ajuta să se simtă înțeles și sprijinit.

Nu este întotdeauna ușor să fii un bun ascultător, mai ales atunci când ești tu însăți obosită și ocupată. Câteva reguli de bază ar fi: evită să faci multitasking, nu îl întrerupe și concentrează-te la mesajul pe care partenerul încearcă să ți-l transmită, conform Harvard Business Review. Apoi, răspunde cu mesaje empatice, de suport. În plus, acesta nu e un moment potrivit să te plângi de problemele prin care treci tu însuți, deoarece un astfel de răspuns ar putea să pară egoist sau nepăsător. Așteaptă un moment mai potrivit, în care partenerul să fie în starea potrivită pentru a-ți oferi la rândul său sprijin emoțional sau sfaturi utile.

Pune o muzică relaxantă în surdină

Muzica ne poate ajuta să ne simțim mai bine în momentele dificile. Este important însă ce muzică alegi și volumul acesteia. Alege piese liniștite și relaxante, la un volum mic. Preferințele personale sunt, de asemenea, importante. Potrivit Universității din Nevada, poți alege din muzică celtică, nativ-americană, clasică și jazz. De asemenea, pot fi potrivite sunetele din natură, cum ar fi sunetul ploii, al pădurii tropicale sau al oceanului, pe care le poți găsi din abundență în online.

Dacă situația persistă, încurajează-l să acționeze

Nu încerca să iei asupra ta o responsabilitate imensă. Dacă problema persistă, iar partenerul de viață este stresat, îngrijorat, trist sau, din contră, furios de ceva vreme din cauza locului de muncă, poate fi nevoie de mult mai mult decât de sprijinul tău.

În unele cazuri, soluția este schimbarea locului de muncă, iar, în altele, discuția cu un psiholog sau psihoterapeut. Un profesionist are cunoștințele și experiența necesară pentru a-l consilia și sprijini în efortul de a depăși eventuale anxietăți sau stări depresive. Oricare ar fi cazul, discută cu partenerul tău de viață și încercați să găsiți împreună cea mai bună cale pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă.

Sursă foto: Shutterstock

Total
32
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*