top 3 vitamine

Nevoile nutritive ale corpului tău se schimbă pe timpul verii. Pe măsură ce temperatura crește în termometre, corpul tău reacționează la noile condiții. Căldura, umiditatea și razele puternice ale soarelui pot face ca organismul să epuizeze foarte repede anumite vitamine și minerale, așa că trebuie să compensezi pentru acele pierderi. Iată ce nu trebuie să îi lipsească organismului.

Vitamina C

Oferă-i organismului o doză sănătoasă de vitamina C, în special dacă plănuiești să petreci mult timp în soare. Acidul din această vitamină te ajută să menții perspirația sub control, asigurând o bună funcționare a glandelor. În plus, vitamina C îți întărește organismul, ajutându-l să facă fața valurilor puternice de căldură, ține sub control senzația de iritabilitate a pielii și ameliorează posibilele reacții alergice care vin la pachet cu acest sezon. Însă astea sunt doar câteva lucruri dintr-o listă lungă de beneficii. Poți citi acest material complet despre vitamina C, pentru a afla de ce acționează ca un remediu natural și ce alimente ar trebui să consumi pentru o doză sănătoasă.

Vitamina E

Vitamina E este o altă vitamină importantă care ajută la protejarea pielii împotriva daunelor provocate de vremea caniculară. Aceasta are rolul de a elimina impuritățile din organism atunci când corpul este expus la căldură excesivă și transpirație. Un studiu publicat în Jurnalul Academiei Americane de Dermatologie și preluat de numeroase instituții de specialitate a arătat că 2 grame de vitamină C și 1000 UI (aproximativ 0.7 grame) de vitamina E pot ajuta la prevenirea arsurilor solare. Poți obține o doză generoasă de vitamina E din pătrunjel proaspăt, migdale, avocado, broccoli, măsline, frunze de nap sau varză Kale, semințe de dovleac și susan, ingrediente numai bune pentru diferite rețete de salate ușoare, ideale pentru mesele din timpul verii.

În plus, vitamina E are, de asemenea, beneficii antioxidante care ajută la protejarea pielii împotriva razelor ultraviolete atunci când o aplici local înainte de crema cu protecția solară. Poți face acest lucru atât înainte cât și după expunerea la soare. Iar dacă pielea ta a început deja să se înroșească, folosește vitamina E pentru a accelera vindecarea arsurii.

Vitamina A

Efectele soarelui asupra pielii sunt extrem de nocive, chiar și atunci când folosești cremă cu un grad mare de protecție. Din fericire, vitamina A ajută organismul să repare pielea afectată de soare: de la arsurile dureroase, la hiper-pigmentare, la ridurile și cutele care ar putea apăra în timp. Asta pentru că are funcții de restabilire a colagenului și elastinei, păstrând pielea fină și elastică.

Atenție însă la cantitatea pe care o consumi. În doze mari, vitamina A poate avea efecte negative grave și îți poate chiar pune viața în pericol. Tot ce trebuie să faci este să nu depășești doza zilnică recomandată (700 micrograme). Ca idee, 5 porții de fructe și legume înseamnă aproximativ 50-70% din cantitatea recomandată zilnic. Vei găsi vitamina A în legume verzi precum varza Kale. Ardeii galbeni, kiwi și căpșunele oferă, de asemenea, cantități importante de vitamina A.

E mai bine și mult mai ușor să previi decât să tratezi. O alimentație sănătoasă și bogată în aceste 3 vitamine te ajută să faci față și celei mai toride veri, apărând atât sistemul imunitar cât și pielea împotriva soarelui nemilos. Tu ce alte vitamine consumi pentru a-ți apăra corpul pe timp de vară?

Foto: Shutterstock