Stresul și poluarea sunt principalii factori care ne fac tenul și corpul să îmbătrânească mai rapid decât ne-am dori. Însă efectele lor pot fi combătute, a descoperit un studiu recent, care ne confirmă încă o dată importanța mișcării și a alimentației.

Nu am vrea să te plictisim foarte tare cu informații științifice, dar asta este important de știut: atunci când celulele îmbătrânesc, telomerii, un fel de „codițe” aflate la capetele fiecărui cromozom din ADN-ul nostru, se scurtează. De ce este acest lucru important? Lungimea lor este folosită de oamenii de știință pentru a evalua starea de sănătate a organismului.

Un studiu al Universității din California a analizat 239 de femei aflate la menopauză și a descoperit că, în cazul fiecăreia dintre ele, un eveniment stresant din viața lor a dus la scurtarea acestor telomeri. Vestea bună este că studiul a descoperit și câteva obiceiuri sănătoase care ne pot ajuta nu numai să încetinim procesul de îmbătrânire al organismului, dar și să combatem efectele stresului și poluării și să arătăm la fel de bine pe cum ne simțim:

1. Flexibilitatea de dis-de-dimineață

Începe-ți ziua cu un mic ritual de relaxare și îți vei scădea pulsul și tensiunea arterială, contracarând astfel efectele stresului chiar înainte ca ele să apară. Poți face câteva exerciții de yoga sau de întindere, care să îți crească flexibilitatea și să îți tonifieze mușchii amorțiți după somn. Pe măsură ce acest obicei se transformă într-o rutină zilnică, vei observa o îmbunătățire a mobilității și a circulației sângelui în organism.

2. Riduri? Nu, mulțumesc, poate mai încolo

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, pielea noastră se deshidratează mai repede și își pierde din elasticitate. Responsabil de menținerea hidratării țesuturilor este acidul hialuronic, de care sigur ai auzit deja. Ceea ce nu știi, probabil, este faptul că pielea noastră conține acid hialuronic în proporție de 50%. Însă după vârsta de 26 de ani, cantitatea de acid hialuronic din țesuturi începe să scadă, iar acestea își pierd elasticitatea de odinioară.

În speranța că ți-ai revenit din șocul că acest proces începe după 26 de ani (știm, este nedrept), îți spunem imediat și vestea bună: tot acidul hialuronic pe care îl pierzi chiar în timp ce citești aceste rânduri poate fi recăpătat. Există numeroase produse și tratamente cosmetice care conțin acest acid vital pentru sănătatea și frumusețea tenului nostru. Toată această listă lungă de beneficii ale acidului hialuronic fac din ele unele dintre cele mai eficiente și mai căutate tratamente anti-aging, care sunt recomandate oricărui tip de ten, inclusiv celui sensibil, cu tendințe de înroșire.

3. Adio, zahăr! A fost frumos cât a durat, dar trebuie să ne despărțim

Zahărul este aproape nelipsit din dieta noastră, oricât am încerca să îl evităm. De la cubul de zahăr pe care îl adaugi în cafea, la sucurile naturale de fructe, tableta de ciocolată de la care n-am putut să ne abținem sau, cel mai grav, adaosul de zahăr din produse care ni se vând camuflate drept „sănătoase”. Oricât de mult ne-ar plăcea zahărul, acesta poate avea efecte devastatoare nu numai asupra siluetei, ci și asupra celulelor. În momentul în care zahărul ajunge în celule, acesta încetinește sau împiedică procesul prin care acestea se repară și se reînnoiesc, contribuind din plin la îmbătrânirea prematură a organismului.

Chiar dacă să eliminăm complet zahărul din alimentație pare un lucru aproape imposibil, și o reducere a cantității consumate zilnic poate face minuni pentru tenul nostru, pentru piele și pentru starea generală de bine.

4. Vrei să trăiești mai mult? Fă mai mult sex

După ce ți-am dat vestea că trebuie să renunți la ciocolată și cola, avem și un studiu care sigur te va binedispune. O cercetare a oamenilor de știință europeni a descoperit că persoanele care fac sex de cel puțin două ori pe săptămână trăiesc mai mult decât cei care au parte de el doar o dată pe lună. Studiul a fost condus pe o perioadă de 10 ani și ne mai dă o veste bună: un pahar de vin, bogat în antioxidanți și cu efecte benefice asupra inimii și circulației sângelui, poate face minuni atunci când nu ai chef să „îți prelungești viața” în dormitor.

5. Folosește mai des abonamentul la sală

Sportul, alături de alimentația sănătoasă, este cel mai bun mod pentru a te menține sănătoasă, în formă, pentru a scăpa de efectele nocive ale stresului, dar și pentru a face față cu brio sfaturilor de la punctul 4. Mersul la sală te ajută să îți ții greutatea sub control: într-o săptămână în care ai „ars” la sală 3.500 de calorii (adică 500 de calorii pe zi) poți pierde în greutate o jumătate de kilogram.

Pe de altă parte, sportul îți întărește mușchiul cardiac și îți ajută inima să pompeze mai eficient sângele în organism, ajutând la oxigenarea mai bună a celulelor. De asemenea, îți scade tensiunea arterială și colesterolul. Iar atunci când faci mișcare în mod regulat, riscul de a face diabet, boli cardiace, accidente vasculare cerebrale sau unele tipuri de cancer scade dramatic. Sportul este una dintre cele mai bune modalități prin care îți poți menține nu numai corpul tânăr, ci și mintea, așa că încearcă să ajungi la sală de cel puțin 3 ori pe săptămână și să faci din asta un stil de viață.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Jacob Lund

Total
119
Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*