Cunoști probabil acele zile când după ore întregi de stat în picioare și purtând încălțări incomode, ajunsă acasă tot ce îți dorești este să faci o baie fierbinte și să uiți de durerile musculare. Pe lângă acest bine cunoscut remediu, ți-am pregătit și alte cinci  modalități de care te poți bucura pentru a scăpa de durerile musculare. 

Poartă încălțări comode 

Din experiență, probabil că ai remarcat: încălțămintea îți poate fi aliat de nădejde sau dușman care îți compromite starea de bine. Atunci când îți alegi perechea de pantofi potrivită este important să te simți confortabil și să iei în calcul sănătatea ta, nu doar elementul estetic al încălțărilor alese. Dacă porți tocuri timp îndelungat, coloana vertebrală poate fi afectată, la fel și mușchii gambei, datorită tensiunii exercitate asupra lor. Alege să porți încălțări comode, cum sunt balerinii de dama care au un aspect elegant și în același timp oferă confortul de care ai nevoie pentru a te simți bine pe parcursul întregii zile. 

Ține picioarele sus

Întinde-te pe salteaua de sport, culcată pe spate, aproape de un perete. Rulează un prosop și așază-l sub spate, în zona lombară. Ridică picioarele în sus pe perete, cu posteriorul lipit de zid. Pune mâinile pe lângă corp și respiră profund timp de 20 de minute. Este recomandat să practici acest exercițiu în fiecare seară datorită numeroaselor sale beneficii: eliberezi tensiunea din mușchii picioarelor, reglezi ritmul cardiac, îmbunătățești digestia, relaxezi sistemul nervos și diminuezi stresul de la nivelul întregului organism. 

Încearcă masajul cu ulei de măsline

De ce ai nevoie:

  • trei-cinci picături de ulei esenţial de lavandă;
  • trei linguri de ulei de măsline;

După ce ți-ai relaxat picioarele în apă caldă, timp de 15 minute, amestecă uleiul de măsline cu uleiul esențial și cu amestecul obținut masează gambele. Mișcările masajului trebuie să fie de sus în jos și să permită mușchiului să se detensioneze. Continuă apoi masajul în zona tălpilor.

De ce funcționează acest remediu:

Apa caldă, fierbinte ajută la detoxifiere și permite îndepărtarea celulelor moarte din zona tălpilor. Recunoscut pentru efectul său calmant, uleiul de lavandă ameliorează durerile musculare datorită capacității sale de a stimula fluxul sanguin. 

Folosește compresele cu ceai de mentă

Se știe că atât infuziile, cât și uleiurile esențiale de mentă diminuează simptomele cauzate de stres și anxietate. În plus, sunt și un bun aliat atunci când vrei să calmezi durerile cauzate de inflamații sau să previi apariția varicelor. Mai întâi, pune într-un litru de apă două linguri de frunze de mentă uscată și lasă să fiarbă zece minute. Când apa se mai răcește, înmoaie o cârpă curată în infuzia obținută și pune aceste comprese pe zona dureroasă. 

Bucură-te de proprietățile plantei de aloe vera

Oricine ar trebui să aibă în apartament câteva plante de aloe vera. Pe cât de ușor se întreține, pe atât de mari sunt beneficiile ei. Aloe vera este un bun antiseptic și analgezic, având un efect antiinflamator puternic. Astfel, aplicând gelul de aloe vera în zonele dureroase, poți ameliora durerea și tensiunea muschilor. Amestecă două linguri de gel cu o lingură de ulei de cocos și cu amestecul obținut masează-ți picioarele timp de zece minute. Efectul de care te vei bucura va fi magic. 

Ție care dintre aceste remedii crezi că ți se potrivește și pe care ai vrea să îl testezi? Începe chiar de astăzi. 

Sursa foto: Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*