Ceașca de cafea de dimineață face mult mai multe pentru organismul tău decât să te trezească și să te ajute să îți începi ziua cu mai multă energie. Există zeci de studii care au analizat efectele cafelei asupra corpului nostru, iar concluziile sunt aceleași: băută corect, cafeaua poate avea numeroase beneficii atât pentru corp, cât și pentru starea noastră de spirit. 

Cât timp consumi cafea în cantități rezonabile, astfel încât să eviți problemele pe care le poate cauza cofeina, precum insomniile, pulsul ridicat sau indigestia, această băutură poate fi modalitatea ideală prin care îți poți menține nivelul de energie la cote înalte. Iată care sunt cele mai importante beneficii ale cafelei:

Cafeaua este o sursă importantă de antioxidanți

Cafeaua are mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde sau cacao. Oamenii de știință au identificat aproximativ 1.000 de antioxidanți în boabele de cafea neprocesate și alte sute care apar în timpul coacerii boabelor. De altfel, cafeaua este adeseori enumerată printre principalele surse de antioxidanți într-o alimentație sănătoasă și poate estompa efectul radicalilor liberi asupra organismului nostru. 

Cafeaua poate îmbunătăți memoria pe termen scurt

Un studiu realizat în Austria pe un grup de voluntari a descoperit că 100 de miligrame de cafea îmbunătățește activitatea creierului în timp ce aceștia efectuau unele sarcini care le solicitau memoria. Oamenii de știință au conchis că timpii de reacție ai voluntarilor care consumaseră cafea erau mai buni decât cei ai grupului de control, care primiseră un placebo. Cofeina activează acele zone din creier responsabile de memoria pe termen scurt și capacitatea de concentrare, ceea ce înseamnă că o ceașcă de cafea te poate ajuta să rezolvi mai eficient acele sarcini care îți solicită memoria sau pentru care trebuie să te concentrezi mai bine.

Cafeaua poate fi folosită în numeroase moduri

Dacă nu îți place în mod special să bei cafea, asta nu înseamnă că nu te poți bucura de efectele ei benefice. Există numeroase modalități în care poți folosi cafeaua in retete delicioase, astfel încât să profiți de avantajele sale asupra sănătății, fără să faci compromisuri dacă nu îți place gustul ei. 

Cafeaua este sănătoasă pentru inimă

Un studiu realizat în Danemarca a analizat datele culese de la 37.000 de voluntari, pe o perioadă de 13 ani, și a descoperit că persoanele care consumă cafea moderat (între 2 și 4 cești pe zi) au un risc cu 20% mai scăzut să sufere de boli cardiovasculare. Pe de altă parte, studiul a arătat că riscul bolilor de inimă este mai mare atât în cazul persoanelor care nu beau deloc cafea, cât și în cazul celor care o consumă în exces. 

Cafeaua poate ajuta la prevenirea unor forme de cancer

Un studiu realizat de Harvard School of Public Health a arătat că bărbații care beau cafea au un risc mai mic de a face forme agresive ale cancerului de prostată și că femeile care consumă 4 cești de cafea zilnic au un risc cu 25% mai scăzut al cancerului endometrial. Alte studii au legat consumul de cafea și de riscurile mai mici ale altor forme de cancer, precum cel de ficat, colon sau sân. 

Cafeaua poate îmbunătăți performanțele sportive

Deși contribuie la deshidratare, cafeaua consumată cu moderație înainte de un antrenament sportiv poate ajuta la combaterea senzației de epuizare și te poate ajuta să evoluezi la cote înalte un timp mai lung. Cafeaua întărește capacitatea mușchilor de a se contracta, ceea ce înseamnă că persoanele care fac sport vor resimți efortul mai puțin intens. În plus, cafeaua crește numărul acizilor grași din sânge, ceea ce poate crește rezistența la efort. Singura condiție pentru a te bucura de aceste efecte ale cafelei dacă faci sport este să te hidratezi corespunzător atât înainte, cât și după un antrenament. 

Cafeaua poate combate depresia

Numeroase studii au analizat efectele cafelei asupra persoanelor care se confruntă cu stări de depresie și au descoperit că această băutură poate fi benefică în combaterea simptomelor depresiei. Cercetătorii cred că neurotrasmițătorii din creier care controlează starea noastră de spirit pot fi activați de către cofeină și stimulați să elibereze dopamină și serotonină, ambii fiind hormoni ai fericirii. 

Așadar, există numeroase motive pentru care să nu renunți la cafeaua ta de dimineață. Singurul lucru de care trebuie să ții cont este să nu consumi mai mult de 4-6 cești de cafea zilnic, întrucât cafeaua băută în exces are mai degrabă efecte negative asupra organismului și nu te vei mai putea bucura din plin de toate avantajele sale. 

Sursa foto: bruce mars from Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*