În farmaciile naturiste şi la Plafar putem găsi produse minunate, care însă sunt prea puțin cunoscute, iar cafeaua verde este unul dintre ele. Află de ce ți-o recomandăm, într-un articol ce prezintă, de asemenea, și contraindicațiile licorii obținute din aceste boabe.

Ce este cafeaua verde
Cum se prepară cafeaua verde
Care sunt beneficiile cafelei verzi
Care sunt contraindicațiile cafelei verzi

Ce este cafeaua verde

Cafeaua verde a devenit populară în ultimii ani şi este asociată cu scăderea în greutate, după ce a fost mentionată în emisiunea Dr. Oz în 2012. În acea ediție se spunea despre cafeaua verde că arde rapid grăsimea, fără a fi necesare exerciții sau diete.

Cafeaua verde înseamnă, de fapt, boabele de cafea care nu au fost incă prăjite. Procesul de prăjire a boabelor de cafea reduce cantitățile de acid clorogenic. Prin urmare, boabele verzi de cafea au un nivel mai ridicat de acid clorogenic faţă de boabele de cafea prăjite obișnuite. Acidul clorogenic din cafeaua verde este benefic pentru sănătate.

Cafeaua verde se consumă măcinată, în amestec cu cafeaua prăjită sau în capsule de cafea verde. Cafeaua își obține aromă atunci când este prăjită. Deoarece cafeaua verde conține doar boabe 100% neprăjite, nu are gustul cafelei tradiționale, prăjite. Gustul său este proaspăt, ca de fruct tânăr, necopt încă și poate fi mai degrabă pe gustul băutorilor de ceai decât de cafea.

shutterstock 175212431

 Cum se prepară cafeaua verde

Cafeaua verde se prepară foarte ușor sub formă de infuzie. Se recomandă ca apa să nu fie chiar fiartă, ci undeva la 90 de grade Celsius. Cafeaua poate fi și fiartă la ibric și poate fi consumată cu puțin ghimbir. Rețeta este simplă: pune 2-3 lingurițe de cafea verde proaspăt măcinată pentru o cană de apă (200ml) și adaugă doar un praf de ghimbir, pentru a nu intensifica prea mult această aromă. Se poate prepara ca decoct sau ca infuzie.

Dacă o preferi sub formă de decoct, adaugă de la început cele 2 ingrediente în apa, iar după ce aceasta dă în fiert, ia recipientul de pe aragaz. Așteaptă câteva secunde, apoi pune băutura din nou pe foc și adu-o la temperatură de fierbere încă o dată. Oprește focul și acoperă recipientul pentru 1-2 minute, apoi servește cafeaua. Dacă vrei să prepari infuzia, fierbe apa și adaug-o peste ghimbir și boabele de cafea verde. Acoperă cana timp de 2-3 minute și apoi e gata.

Se bea dimineața, la micul dejun sau înainte de orice altă masă. O poți introduce cu regularitate în dieta ta, însă fără îndulcitori. Ea va stimula arderea grăsimilor, va împiedică formarea de noi depozite grase și va preveni efectul yo-yo.

Care sunt beneficiile cafelei verzi

Cafeaua verde este mai sănătoasă decât cafeaua prăjită, tradițională, chiar dacă nu are gustul clasic al acesteia. O poți introduce în rutina ta pentru a îmbunătăți anumite aspecte medicale.

shutterstock 186401699

  • Potenţial de pierdere în greutate

Potrivit unui studiu publicat în martie 2006 în “BMC Complementary and Alternative Medicine”, consumarea zilnică a unui extract preparat din boabe de cafea verde a redus grăsimea corporală și greutatea corporală la șoareci, precum și compoziția grăsimilor din ficat. Efectul a fost similar la șoarecii testați cu acizi clorogenici izolați și cofeină, ceea ce sugerează că aceștia sunt compușii responsabili de efect. Acizii clorogeni găsiți în cafeaua verde pot fi digerați și absorbiți de oameni, ceea ce implică o disponibilitate similară pentru efectele sale.

  • Reducerea tensiunii arteriale

În plus față de efectele sale asupra pierderii în greutate, acizii clorogenici din cafeaua verde pot reduce tensiunea arterială. Potrivit unui studiu publicat în 2006 în “Hipertensiunea clinică și experimentală”, pacienții suplimentați cu 140 de miligrame de extract de boabe verzi de cafea pe zi au demonstrat scăderea tensiunii arteriale pe tot parcursul studiului. Nu s-au raportat efecte secundare, ceea ce sugerează că cafeaua verde reprezintă o modalitate sigură de a reduce tensiunea arterială crescută.

priscilla du preez 318418 unsplash

  • Îmbunătățirea dispozitiei și performanță cognitivă

Cofeina găsită în cafeaua verde are un efect pozitiv asupra stării de spirit și a activității creierului. Conform unui articol din februarie 2008 publicat în “Nutrition Bulletin”, mai multe studii au confirmat efectul cofeinei asupra timpului de reacție, vigilenței, memoriei, concentrării, rezistenței la oboseală și asupra altor factori de performanță cognitivă. Referenții au descoperit că aportul optim de cafea verde este cuprins între 38 și 400 miligrame pe zi sau între aproximativ 1/3 cană și patru cești de cafea preparată.

  •  Beneficiile antioxidanților

Boabele verzi de cafea și produsele derivate ale acestora conțin mulți antioxidanți, compuși care reduc efectele radicalilor liberi ce dăunează celulelor. Această funcție preventivă te menține mai sănătos, reducând cantitatea de leziuni și stres pe care le pot avea celulele. Potrivit unui studiu publicat in iulie 2004 in revista “Jurnal de Chimie Agricolă şi Alimentară”, antioxidantii acidului clorogenic in boabele verzi de cafea ar putea impiedica proliferarea a patru tipuri de celule canceroase, sugerând că licoarea ar putea fi benefică în prevenirea unor tipuri de cancer.

  •  Avatajele cosmetice

Acidul clorogenic prezent în boabele verzi de cafea poate reduce efectele radicalilor liberi din organismul nostru de până la 10 ori mai eficient decât ceaiul verde obișnuit. Pe măsură ce boabele nu sunt prăjite, există alți agenți antioxidanți din familia de polifenoli care încetinesc procesul de îmbătrânire și ne mentin pielea tânără, fără riduri.

În afară de agenții antioxidanți, boabele verzi de cafea sunt, de asemenea, bogate în acizi grași și esteri, incluzând acidul arahidic, acidul linoleic și acidul oleic, astfel băutura hrănește și hidratează pielea.

Conținutul antioxidant al boabelor verzi de cafea este la fel de benefic pentru părul nostru. Alopecia androgenetică, denumită și “pierderea parului la femei”, poate fi, de asemenea, ameliorată cu boabe de cafea verde. Extractul acestor boabe poate stimula semnificativ creşterea, precum şi grosimea firului de păr.

john mark kuznietsov 31157 unsplash

Care sunt contraindicatiile cafelei verzi

Cafeaua verde pare să provoace câteva reacții adverse. Cofeina din cafea verde – la fel ca cea din cafeaua clasică – poate provoca simptome care includ:

  •  Durere de cap
  •  Stomac deranjat
  •  Anxietate

Dozele extrem de mari de cafea verde ar putea fi periculoase. Cofeina nu este recomandată pentru persoanele ce suferă de:

  • Glaucom
  • Anxietate
  • Diabet
  • Tensiune arterială crescută
  • Sindromul colonului iritabil
  • Osteoporoză
  • Hemoragii

Discută cu medicul tău dacă ai orice afecțiuni medicale înainte de a consuma cafea verde. Medicii nu recomandă cafeaua verde pentru copii sau pentru femeile gravide sau care alăptează.

Dacă iei cu regularitate medicamente, discută cu medicul înainte de a începe să consumi cafea verde. Cafeaua verde interacţionează cu multe medicamente, precum cele pentru:

  •  Probleme cu inima
  •  Probleme cu oasele
  •  Boli pulmonare
  •  Menopauză
  •  Depresie
  •  Schizofrenie

Nu consuma cafea verde impreună cu stimulente din plante sau alte produse cu cofeină.

rawpixel com 477803 unsplash

Informează-te temeinic înainte de a introduce acest produs în meniul tău și, dacă vei alege să-l consumi, bucură-te de beneficiile acestuia pe termen lung.

Sursa foto: Unsplash & Shutterstock

Total
1
Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*