Atunci când se apropie clipa să revii la serviciu după concediul de maternitate sau după cel de creștere a copilului, presiunea poate deveni destul de mare. Ai putea simți că ai pierdut contactul cu domeniul în care activai, că te-ai plafonat, că nu ai ținut pasul cu noutățile și cu inovațiile sau, pur și simplu, că nu mai ai aceeași ușurință în a face lucrurile ca înainte de sarcină.

Acomodarea poate fi destul de dificilă, dar dacă ai la îndemână trucurile și instrumentele potrivite, te poți adapta mult mai ușor la schimbările pe care le presupune întoarcerea la locul de muncă:

1. Arată bine și simte-te bine

Nu te strădui să porți hainele pe care le etalai înainte de sarcină: e imposibil să arăți la fel într-un timp atât de scurt și nu vei reuși decât să te frustrezi. Investește însă într-o garderobă nouă, potrivită pentru noile tale dimensiuni și forme.

Probează fiecare piesă vestimentară înainte de a o achiziționa și asigură-te că îți avantajează silueta. Probează și o nouă coafură sau machiaj, mai ales dacă ai luat o pauză de la astfel de activități în perioada în care ai stat mai mult acasă. Felul în care arăți te va ajuta să fii mai încrezătoare și mai curajoasă în ceea ce privește noile responsabilități, și, implicit, să te readaptezi mai ușor.

2. Fă-ți „intrarea” ușoară

Dacă ai posibilitatea, discută cu angajatorul despre varianta revenirii treptate la locul de muncă. Începerea primei săptămâni de lucru într-o zi de miercuri poate fi mai ușoară decât prestarea a 40 de ore pe săptămână încă de la început.

O altă variantă ar fi un program part time pentru primele săptămâni; începi cu patru ore de muncă pe zi, apoi treci la șase și, când te simți pregătită, solicită trecerea pe program full time. La urma urmei, nu îți va fi prea ușor să stai departe de copilul tău timp de opt ore pe zi, după ce te-ai obișnuit să-i fii alături 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.

3. Învață să spui „nu”

Colegii tăi și-ar putea imagina că, după atât de mult timp petrecut acasă, te-ai întors foarte odihnită. Tu știi însă foarte bine că nu e adevărat și că, pe lângă stresul de a fi departe de copilul tău, trebuie să faci față noilor provocări. Drept urmare, învață să refuzi politicos atunci când ceilalți îți deleagă sarcini și nu îi poți ajuta, limitele trasate vor fi benefice pentru întreaga echipă, nu doar pentru tine.

4. Stabilește o întâlnire cu superiorul tău

Trebuie să afli ce s-a schimbat în organizație în perioada în care ai fost plecată, dacă au fost modificate procedurile, dacă s-au produs schimbări la nivel ierarhic, dacă există lucruri noi care ți-ar putea influența munca. Stabilește un meeting cu superiorul tău direct și pregătește-ți un set de întrebări relevante pentru activitatea ta în companie. Astfel, îți va fi mai ușor să ții pasul cu ceea ce se întâmplă și să te reintegrezi.

5. Începe-ți ziua cu puțină mișcare

Indiferent care este programul tău, e imposibil să nu îți poți face timp măcar 15 minute pentru a face puțină mișcare dimineața, înainte de muncă. Dacă ai mai mult timp la dispoziție, o alergare ușoară în parc te poate ajuta să îți stimulezi producția de dopamină. Dacă ai mai puțin, te poți limita la câteva exerciții de stretching, yoga sau pilates. Iar dacă vrei să te aventurezi, poți folosi bicicleta pentru a ajunge la birou. Oricât de puțin timp ai avea la dispoziție, încearcă să găsești soluții pentru a-ți începe ziua astfel; te va ajuta să te dezmeticești, să fii mai productivă și să elimini stresul.

Tu ce strategie de reintegrare ți-ai pregătit pentru momentul în care vei reveni la muncă după concediul de maternitate sau după cel de creștere a copilului?

Sursă foto: Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*